PERKAHWINAN BAHAGIA MILIK KITA SEMUA

website ini adalah laman di mana dikhaskan untuk memnyalurkan maklumat dan panduan tentang cara membina perkahwinan yang bahagia. diharap diriku dan pembaca dapat mengambil manfaat dari laman ini

Saturday, December 16, 2006

Apakah erti perkahwinan yang sebenarnya?

Pertamanya, kita perlu tahu apakah dia sebenarnya perkahwinan itu. Perkahwinan adalah satu perhubungan intim diantara dua individu(lelaki dan perempuan) yang bergelar suami dan isteri. Ia bukan setakat hanya untuk menikmati kepuasan seksual, tetapi merangkumi melakukan aktiviti harian secara bersama serta berkongsi minat, kegemaran dan kepentingan. Pasangan ini juga saling bekerjasama dalam setiap urusan keluarga ke arah hidup yang lebih sejahtera dan bermakna. Dalam islam, perkahwinan merupakan satu ikatan yang cukup indah ke arah membina sebuah institusi keluarga yang menuju matlamat mencapai rahmat dan redha allah.

Perkahwinan memberi ruang kepada pasangan untuk merasai kemesraan dan kehangatan kasih sayang, disamping saling memenuhi keperluan peribadi masing-masing secara bersama. Pasangan yang berkahwin juga dapat merasakan satu suasana komunikasi yang lebih bebas serta jelas tentang semua perkara. Perbezaan di antara mereka saling dihormati dan sentiasa wujud rundingan atau perbincangan dalam segala hal dan masalah.

Di harap kita semua dapat memahami erti perkahwinan yang sebenar selepas membaca penulisan ini. jumpa di lain post.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home